Lysias ontwikkelde ‘De Werkplaats’ als combinatie van lerend werken en werkend leren. Onze overtuiging is dat mensen vooral leren als dat leren aansluit bij het eigen werk, als medewerkers kunnen oefenen met eigen praktijkvoorbeelden en eigen vragen en problemen aan de orde kunnen stellen. De werkplaats leidt, anders dan een training, tot voortgang in het eigen werk.
Het ontwerpen van ‘De Werkplaats’ is altijd een cocreatie. Samen met leidinggevenden en medewerkers bedenken we wat nodig is. We ontwerpen een passend programma en werken aan een tastbaar resultaat. Dat kan variëren van het maken van een wijkprogramma (passend bij resultaatgericht werken of ‘Welzijn Nieuwe Stijl’ voor een welzijnsorganisatie), het maken van een project- of programmaplan voor een gemeente of provincie of het evalueren van beleid.
We besteden aandacht aan:
In onze werkplaatsen creëren we een leeromgeving op drie niveaus:
Actuele voorbeelden van werkplaatstrajecten van Lysias zijn ‘Resultaatgericht werken voor Welzijnsorganisatie Alifa’ en ‘Werkplaatsen projectmatig en programmatisch werken voor de provincie Limburg’.
Share:
De overheid laat jaarlijks duizenden onderzoeken doen. Maar veel van deze onderzoeken leiden niet tot maatschappelijk resultaat en belanden ‘in de la’ of leiden juist tot meer controverse. Daar moet een eind aan komen, vinden onze adviseurs.
Soesterweg 310D
3812 BH Amersfoort