Terug naar overzicht

Maak je impact zichtbaar!

07-02-2020

Cultuur doet ertoe. Het is waardevol. Maar hoe maken we die waarde voor iedereen zichtbaar?

Nog te vaak wordt cultuur gezien als bijzaak. De sector moet keihard werken om haar bestaansrecht aan te tonen. Het zou niet nodig moeten zijn, maar soms ontkom je er niet aan. Dan wil je een helder verhaal kunnen vertellen over wat je doet, voor wie en wat die mensen daaraan hebben. De impact die je maakt met je werk is het beste argument voor je positie!

Klinkt interessant toch, het meten van je impact? Maar waarom zou je het precies moeten willen? Wat levert het je op en hoe werkt het precies? In de Whitepaper ‘Maak je impact zichtbaar!’, die hiernaast te downloaden is, neem ik je mee in de wereld van impactmetingen. Geschreven voor creatieve ondernemers, instellingen, fondsen en overheden die baat hebben bij het aantonen van de impact die ze maken. Bewijzen (en dus heel concreet aantonen) wat de waarde van cultuur is.

Dus wat levert een impactmeting in cultuur op?

  • Heel helder weten welke waarde je levert
  • Weten wie daar belang bij heeft (je doelgroepen)
  • Weten wie je belanghebbenden zijn
  • Zicht op potentiële stakeholders / breder draagvlak creëren
  • Inzicht in de totale maatschappelijke waarde die je levert
  • Inzicht in je bestaansrecht

Meer weten?

Wil je weten hoe je een impactmeting precies moet uitvoeren? Wat belangrijk is bij het meten van je impact? En welke 8 vragen je jezelf moet sturen vóór je een impactmeting gaat (laten) uitvoeren?

Download dan de Whitepaper!

Interesse in de volgende stap? Kies voor een online intake!

De intake bestaat uit een online vragenlijst en een persoonlijk gesprek van een uur. De intake is de eerste stap richting een impactmeting en geeft je een analyse van de huidige situatie, je exacte vraag/behoefte en mogelijke oplossingen. Download hiernaast de Whitepaper om te starten met de online intake.

 

Auteur: Lisan Beune, associé (Lysias Advies) en cultureel adviseur (Culture2Business)

Lisan Beune is cultureel adviseur vanuit haar eigen adviesbureau Culture2Business en als associé verbonden aan Lysias Advies. Vanuit deze rol adviseert zij de culturele sector op het gebied van cultureel ondernemerschap en professionalisering.

Anderen bekeken ook