Terug naar overzicht

MakersPlatform verbindt creatieve makers aan actuele vragen

04-09-2020

MakersPlatform verbindt creatieve makers aan actuele vragen

Als adviesbureau in het publieke domein vinden we het belangrijk om samen te werken aan een maatschappij, waarin iedereen mee kan doen. Daarom zetten we deze keer graag het MakersPlatform van geassocieerd adviseur Lisan Beune in de schijnwerpers, die vanuit haar bedrijf ‘Culture2Business’ overheden en bedrijven zoekt om haar kersverse platform te boosten.

“Voor creatieve makers is het moeilijk om aan betaalde opdrachten te komen”, zegt Lisan. “De coronacrisis heeft het er niet makkelijker op gemaakt. En dat terwijl we met de creative minds and skills van deze makers tot unieke oplossingen kunnen komen voor de maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Daarom bedacht ik een oplossing in de vorm van een platform waar vraag en aanbod samenkomen.”

Het MakersPlatform staat inmiddels in de steigers en is op zoek naar launching customers. “Ik wil in gesprek met overheden en bedrijven die geloven in de kracht van creativiteit en zoeken naar vernieuwende en innovatieve oplossingen voor hun actuele vragen. De ambitie is om de komende 5 jaar honderd samenwerkingen tot stand te brengen met challenges die aantonen dat creatieve makers een unieke bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving… als je het maar weet te faciliteren. Begin 2021 gaan we live!”

Het MakersPlatform in het kort:

  • Creatieve makers krijgen via het platform toegang tot uitdagende challenges waar ze hun creatieve mindset en skills in kunnen zetten.
  • Bedrijven en overheden vinden via het platform de creatieve makers die nodig zijn om tot vernieuwende oplossingen te komen voor hun challenges.
  • Het platform bouwt aan een plek waar beide doelgroepen aan elkaar worden verbonden door het creëren van content, het delen van successen en lessons learned en het organiseren van workshops en events.

Lisan Beune: “We doen dit omdat creatieve makers heel moeilijk aan een opdracht kunnen komen, terwijl overheden en bedrijven juist op zoek zijn naar creatieve invalshoeken en oplossingen voor actuele maatschappelijke vraagstukken. Wij zorgen dat deze doelgroepen elkaar kunnen vinden.”

Anderen bekeken ook